Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Prevádzkovateľ:
Názov: testypotravin.sk
sídlo: Drotárska cesta 6385/19, 811 02 Bratislava-Staré Mesto
IČO: 52 151 611
Zapísaná: VVS/1-900/90-55665
a
Názov: LinHeart s. r. o.
sídlo: Šurianska 11295/19A, Nové Zámky 940 02
IČO: 52 271 633
Zapísaná: 04.04.2019
|
|
(ďalej aj ako „prevádzkovateľ“)
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
tel. č.: 032/ 58 27 21 72
email: ba@soi.sk
Čl. I
ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Predmet obchodných podmienok
Tieto všeobecné obchodné podmienky prevádzkovateľa (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“) bližšie vymedzujú a spresňujú práva a povinnosti prevádzkovateľa a užívateľa (ďalej aj ako „užívateľ“) v rámci používania obsahu internetovej stránky www.akonakupovat.sk (ďalej aj ako „Internetový portál“) a s tým súvisiacich právnych vzťahov a tvoria ich neoddeliteľnú súčasť.
Užívateľ má možnosť oboznámiť sa s týmito Obchodnými podmienkami pred vstupom do právneho vzťahu s prevádzkovateľom a je na ich obsah dostatočne vopred upozornený. Užívateľ prostredníctvom vytvorenia svojho užívateľského konta potvrdzuje, že sa s týmito Obchodnými podmienkami riadne oboznámil a súhlasí s nimi. V prípade užívateľa bez registrovaného konta platí, že súhlas bol udelený mlčky. Ak užívateľ nesúhlasí s obsahom Obchodným podmienok je povinný zdržať sa užívania služieb, a to aj užívania verejne voľne prístupného obsahu Internetového portálu.
- Služby prevádzkovateľa
Službou prevádzkovateľa (ďalej aj ako „služba/služby“ alebo „služba/služby prevádzkovateľa“) sa rozumejú produkty a/alebo služby, a to najmä sprístupnenie odplatného a bezodplatného obsahu Internetového portálu, poskytované prevádzkovateľom užívateľovi. Prevádzkovateľ poskytuje okrem možnosti prístupu k bezplatnému verejne prístupnému obsahu možnosť prístupu k ďalšiemu obsahu, napr. články, komentáre a iné informácie, ktorý podlieha spoplatneniu formou poplatku/poplatkov. Prevádzkovateľ môže poskytnúť aj možnosť zúčastňovať sa diskusií na diskusných fórach alebo aj iné služby. Podmienky užívania jednotlivých služieb sú upravené v týchto Obchodných podmienkach, pričom prevádzkovateľ si vyhradzuje ich obsah priebežne meniť a aktualizovať.
- Prevádzkovateľ
Prevádzkovateľ je občianske združenie, ktorého cieľom je predovšetkým vykonávanie testov zloženia potravín a podpora aktivít v oblasti zdravého životného štýlu, ako aj spoločnosť s ručením obmedzením, ktorá má na zodpovednosti školenia o zdravej výžive a s tým spojenú edukačnú a informačnú činnosť. Oba subjekty (uvedené ako Prevádzkovateľ) sú tiež administrátorom internetovej stránky www.akonakupovat.sk.
- Užívateľ
Užívateľ je zákazníkom Internetového portálu, ktorý prejavil záujem na využívaní jeho obsahu a na poskytovaní súvisiacich služieb prevádzkovateľa.
Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje užívateľ, ktorý je spotrebiteľom (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „užívateľ – spotrebiteľ“), teda ten, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a užívateľ, ktorý spotrebiteľom nie je (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „užívateľ – podnikateľ“), teda ten, ktorý využíva služby najmä v spojení so svojou podnikateľskou činnosťou.
Užívateľ - podnikateľ berie na vedomie, že sa na neho nevzťahujú časti týchto Obchodných podmienok priamo upravujúce spotrebiteľské vzťahy a v jeho prípade sa tiež budú aplikovať niektoré pravidlá uvedené v týchto obchodných podmienkach špeciálne pre užívateľa – podnikateľa.
Pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je uvedené inak, pri ustanoveniach, v ktorých je uvedené slovo užívateľ, sa myslí ako užívateľ - spotrebiteľ, tak užívateľ – podnikateľ.
Právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a užívateľom – spotrebiteľom, vyslovene neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami:
- zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,
- zákona č. 250/2007 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa,
- zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a užívateľom – podnikateľom, vyslovene neupravené týmito Obchodnými podmienkami, sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami:
- zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
Prevádzkovateľ a užívateľ berú na vedomie a výslovne súhlasia s tým, že bez ohľadu na bydlisko/miesto podnikania/sídlo užívateľa, sa zmluvný vzťah medzi užívateľom a prevádzkovateľom vždy spravuje právnym poriadkom Slovenskej republiky, a teda rozhodné právo pre všetky prípady či spory, ktoré v rámci plnenia služieb nastanú, je vždy slovenské.
- Súhlas užívateľa s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku
Užívateľ súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní právnych úkonov. Náklady vzniknuté užívateľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí užívateľ sám.
- Dôležité upozornenie
Užívateľ berie na vedomie, že účelom Internetového portálu a služieb je poskytovanie informácií, ktoré nie je možné považovať za právne alebo inak záväzné a majú iba odporúčací charakter. Obsah Internetového portálu, vrátane informácií o zložení potravín, informácií o možnej škodlivosti pridaných látok alebo odporúčania produktov, vychádza nielen z rôznych verejne dostupných zdrojov a vedeckých publikácií, ale ide aj o subjektívny názor združenia testypotravin.sk, zastúpeného svojim predsedom, potravinovým kritikom Patrickom Linhartom. Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadne prípadné škody spôsobené užívateľovi, výrobcom potravín alebo iným subjektom v súvislosti s využívaním obsahu Internetového portálu a služieb.
- Informácie o kódexe správania
Predávajúci v súlade s ust. § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho informuje kupujúceho – spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať kódex správania.
Čl. II
ZRIADENIE UŽÍVATEĽSKÉHO KONTA A JEHO POUŽÍVANIE
- Užívateľské konto
Užívateľské konto predstavuje rozhranie Internetového portálu www.akonakupovat.sk, pri ktorom po jeho registrácií a aktivácií umožní prevádzkovateľ užívateľovi prístup do neverejnej časti Internetového portálu. Registrácia užívateľského konta nie je povinná pre používanie neverejného rozsahu služieb, avšak je nevyhnutná pre užívanie platených neverejných služieb Internetového portálu.
- Vytvorenie užívateľského konta
Užívateľ môže využívať neverejný obsah Internetového portálu na základe zriadenia svojho užívateľského konta, čím vstupuje do právneho vzťahu s prevádzkovateľom, tzn. dochádza k uzatvoreniu zmluvy medzi týmito subjektmi. Užívateľské konto vzniká registráciou užívateľa a to nasledovným spôsobom.
Užívateľ pri registrácii užívateľského konta vyplní a odošle registračný formulár, v ktorom uvedie formulárom predpísané údaje a náležitosti, vrátane e-mailovej adresy, na ktorú mu bude zaslaný potvrdzujúci e-mail o prijatí žiadosti o vytvorenie konta. Tento email môže obsahovať aj odkaz / link na ktorý je potrebné kliknúť z dôvodu overenia emailovej adresy užívateľa.
Pokiaľ si užívateľ vybral registráciou neverejnú, takzvanú základnú, alebo pokročilú úroveň, je potrebné uhradiť požadovanú sumu, potrebnú pre získanie jedného z ťýchto dvoch členstiev.
Po úhrade uvedenej sumy a jej pripísaní na účet prevádzkovateľa, bude užívateľovi v lehote do 10 dní vytvorený prístup do užívateľského konta podľa ním zvolenej úrovne, ktorý mu umožní prístup k jednotlivým službám, a to najmä informáciám, zverejneným v podobe príručiek o potravinách, videách, alebo výsledkov testov potravín, ktoré vykonáva prevádzkovateľ.
- Úrovne užívateľského konta
Užívateľ môže pri registrácií užívateľského konta požiadať o zriadenie konta na základnej úrovni alebo na pokročilej úrovni. Obe úrovne slúžia na poskytovanie služieb, a to najmä informácií o potravinách, o vykonaných testoch organizáciou testypotravin.sk a na poskytovanie odporúčaných výrobkov potravinového kritika Patricka Linharta, pričom líšia sa rozsahom poskytovaného obsahu a služieb. Podrobnejší opis jednotlivých úrovní uvedenie prevádzkovateľ priamo na Internetovom portáli.
- Právo prevádzkovateľa zrušiť užívateľské konto
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zrušiť užívateľské konto akejkoľvek úrovne a to v prípade nevhodného správania sa užívateľa, pod ktorým možno rozumieť napríklad nemiestne, vulgárne alebo iné obdobné komentáre na stránke www.akonakupovat.sk, porušenie etických pravidiel, konanie v rozpore s morálnymi zásadami, poškodzovanie dobrého mena prevádzkovateľa a Internetového portálu, (OZ Testy Potravín a firmy LinHeart s.r.o.). Zrušením konta stráca užívateľ nárok na ďalšie používanie služieb a na náhradu registračného poplatku alebo iných platieb vykonaných za poskytnuté služby.
- Právo užívateľa zrušiť užívateľské konto
Užívateľ je oprávnený kedykoľvek zrušiť užívateľské konto a to prostredníctvom funkcionality Internetového portálu. V prípade zrušenia užívateľského konta nevzniká užívateľovi žiadny nárok na náhradu alebo vrátenie akýchkoľvek finančných prostriedkov alebo iného plnenia súvisiaceho s využívaním Internetového portálu a služieb.
Čl. III
POPLATOK ZA UŽÍVATEĽSKÉ KONTO
- Poplatok za užívanie konta
Poplatok za zriadenie užívateľského konta a poplatok za poskytovanie platených služieb na určené obdobie je stanovený podľa aktuálneho cenníka prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ je oprávnený meniť cenník a výšku poplatkov za služby za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach, ak sa nejedná o prípad už potvrdených registrácií konta, potvrdených poplatkov za jeho užívanie alebo už potvrdených jednorazových dodávok služieb.
- Povinnosť uhradiť poplatok
Užívateľ je po odoslaní registračného formulára povinný uhradiť prevádzkovateľovi poplatok za zriadenie užívateľského konta, poplatok za užívanie služieb na vymedzené obdobie a prípadne aj akékoľvek iné služby alebo náklady spojené s využitím služieb pri používaní Internetového portálu, vrátane nákladov na zvolený spôsob prepravy, ak by na základe týchto služieb malo dôjsť k odoslaniu zásielky užívateľovi.
Pri platbe zo zahraničia je užívateľ povinný uhradiť všetky bankové poplatky tak, aby bola v prospech bankového účtu prevádzkovateľa pripísaná úhrada za poskytnutú platenú službu v plnej výške.
- Spôsob úhrady
Spôsob úhrady poplatku si užívateľ zvolí v registračnom formulári alebo pri úhrade za poskytovanie služieb, ak sa s prevádzkovateľom nedohodne inak. Úhrada môže byť realizovaná najmä nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na účet prevádzkovateľa,
- kartou cez platobný server tretej strany,
- na základe vystavenej faktúry,
- iným spôsobom, na základe výslovnej dohody s prevádzkovateľom.
Pri voľbe platby kartou cez internet bude užívateľ presmerovaný na platobný server tretej strany, kde vyplní všetky potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude transakcia potvrdená a suma odpočítaná z účtu užívateľa. V prípade takejto formy platby, sa poplatok považuje za uhradený dňom jej pripísania v celom rozsahu na účet prevádzkovateľa.
Pri voľbe platby bankovým prevodom, uhradí užívateľ príspevok na bankový účet prevádzkovateľa s uvedením variabilného symbolu. V prípade takejto formy platby, sa poplatok považuje za uhradený dňom jej pripísania v celom rozsahu na účet prevádzkovateľa.
Čl. IV
PRÁVA A POVINNOSTI PREVÁDZKOVATEĽA A UŹÍVATEĽA
- Práva a povinnosti prevádzkovateľa
Prevádzkovateľ je povinný umožniť užívateľovi prístup ku službám za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach. K službám spojeným s využívaním užívateľského konta prevádzkovateľ garantuje prístup len v prípade, ak sa užívateľ prihlási prostredníctvom svojho užívateľského konta, v súlade s týmito Obchodnými podmienkami.
Prevádzkovateľ uvádza, že nezodpovedá za obsah vložený do Internetového portálu užívateľom, pričom s ohľadom na svoje zákonné povinnosti ustanovené najmä v ustanovení § 6 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (zákon o elektronickom obchode), v znení neskorších predpisov, je oprávnený obsah Internetového portálu monitorovať a akékoľvek príspevky či informácie (najmä porušujúce Obchodné podmienky, právne predpisy alebo dobré mravy) bez ďalšieho odstrániť.
Prevádzkovateľ nie je zodpovedný za nesplnenie svojich povinností podľa týchto Obchodných podmienok, ak ich nemohol splniť v dôsledku okolností vylučujúcich zodpovednosť, najmä okolností spôsobených vyššou mocou. Za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa na účely týchto Obchodných podmienok považujú okolnosti, ktoré nie sú závislé od vôle prevádzkovateľa a tento ich nemôže ovplyvniť. Prevádzkovateľ tiež nezodpovedá za nemožnosť prístupu službám a/alebo užívateľskému kontu spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia užívateľa.
Prevádzkovateľ je oprávnený informovať užívateľa najmä prostredníctvom e-mailu o ponukách služieb, o možnosti zakúpenia služby na ďalšie obdobie, respektíve o nutnosti uhradenia poplatku na ďalšie obdobie prístupu k službám a o aktuálnych ponukách produktov a služieb prevádzkovateľa alebo jeho obchodných partnerov.
Prevádzkovateľ je oprávnený dočasne pozastaviť prístup užívateľa k službám bez toho, aby to bolo považované za porušenie jeho povinnosti, a to z dôvodu bezpečnosti, v prípadoch vyššej moci, v dôsledku rozhodnutia príslušného štátneho orgánu, orgánu štátnej správy alebo samosprávy, alebo z dôvodu výkonu opráv a prác potrebných pre prevádzku, revíziu alebo údržbu Internetového portálu. O dočasnom pozastavení prístupu k službám prevádzkovateľ informuje užívateľa e-mailom.
Prevádzkovateľ je oprávnený zablokovať prístup k službám v prípade, ak užívateľ poruší ustanovenia týchto Obchodných podmienok, najmä v prípadoch ak bude mať prevádzkovateľ dôvodné podozrenie, že prístup k službám používa na základe jedného prístupového kódu viac fyzických osôb alebo dochádza k neoprávnenému prístupu k informáciám tvoriacim predmet neverejnej časti služieb v dôsledku preposlania ich obsahu formou emailovej správy tretím osobám, nezabezpečenia dostatočnej ochrany a utajenia prístupových údajov užívateľa, či obsahu spoplatnených častí Internetového portálu užívateľom a pod..
Prevádzkovateľ má tiež právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služieb z akýchkoľvek dôvodov (napr. nutnej správy, údržby, opravy) aj bez dôvodu, a to bez predchádzajúceho oznámenia užívateľa či jeho súhlasu. Prevádzkovateľ tak má právo obmedziť, prerušiť alebo zastaviť poskytovanie služieb, odstrániť obsah užívateľa a zablokovať mu prístup k službe najmä pri jej zrejmom zneužití alebo podozrení na jej zneužitie užívateľom, či treťou osobou, rovnako tak v ostatných prípadoch podstatného porušenia povinností užívateľa v zmysle týchto Obchodných podmienok alebo právnych predpisov.
- Práva a povinnosti užívateľa
Užívateľ je povinný oboznámiť sa s obsahom týchto Obchodných podmienok pred začatím užívania Internetového portálu a/alebo služby, keďže tieto môže užívať len užívateľ, ktorý pri ich užívaní dodržiava tieto Obchodné podmienky a príslušné právne predpisy, k čomu sa zaväzuje.
Užívateľ má za predpokladu úhrady poplatku a/alebo poplatkov za príslušné obdobie právo na prístup k užívateľskému kontu a službám. Užívateľské konto a služby je prostredníctvom jedného prístupového kódu (hesla) oprávnený využívať výlučne len jeden užívateľ. Ak je užívateľom právnická osoba, túto službu je oprávnená využívať len jedna užívateľom určená fyzická osoba. Takto určená fyzická osoba môže byť počas doby platnosti dotyčnej služby užívateľom (právnickou osobou) zmenená, pričom takáto zmena musí byť bezodkladne oznámená prevádzkovateľovi.
Užívateľ nie je oprávnený zdieľať užívateľské konto a službu s akoukoľvek inou osobou ani umožniť ich užívanie prostredníctvom svojho prístupového kódu (hesla) tretej osobe. Užívateľ sa zaväzuje, že prístupový kód (heslo) ani službu žiadnym spôsobom nezverejní ani nesprístupní tretej osobe. Užívateľ je povinný zabezpečiť utajenie prístupového kódu (hesla) a ochranu pred jeho zneužitím akoukoľvek treťou osobou.
V prípade straty prístupového kódu, odhalenia zneužitia prístupového kódu alebo podozrenia zo zneužitia prístupového kódu je užívateľ povinný o týchto skutočnostiach bezodkladne informovať prevádzkovateľa. Po obdržaní takéhoto oznámenia prevádzkovateľ udelí užívateľovi nový prístupový kód (heslo) k službe a súčasne je oprávnený zablokovať prístup k službe prostredníctvom pôvodného prístupového kódu (hesla).
Užívateľ nesie zodpovednosť za všetky informácie, príspevky a údaje zverejnené užívateľom alebo ním určenou osobou na užívanie služieb na jednotlivých sekciách Internetového portálu v rámci využívania služieb, ako aj za pravdivosť a správnosť užívateľom poskytnutých údajov pri registrácii prostredníctvom užívateľského konta a v komunikácií s prevádzkovateľom.
Čl. V
PRÁVO UŽÍVATEĽA – SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Možnosť odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu
V prípade, že je zmluva (pod ktorou sa rozumie zriadenie užívateľského konta a poskytovanie služieb pri užívaní neverejnej spoplatnenej časti Internetového portálu) uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (t. j. v zmysle týchto Obchodných podmienok), má kupujúci – spotrebiteľ právo od uzatvorenej zmluvy do 14 dní od začatia poskytovania služieb odstúpiť bez udania dôvodu a bez akejkoľvek sankcie, ibaže by bolo v týchto Obchodných podmienkach uvedené inak. Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Užívateľ - spotrebiteľ berie na vedomie, že uvedené právo zaniká v prípade, ak užívateľ - spotrebiteľ bol prevádzkovateľom riadne poučený, že udelením súhlasu so začatím poskytovania elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, stráca užívateľ - spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 6 písm. 1) zákona č. 102/2014 Z.z. v platnom znení a užívateľ - spotrebiteľ aj udelil svoj výslovný súhlas na začatie poskytovania elektronického obsahu dodávaného inak ako na hmotnom nosiči, pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy (t. j. pred uplynutím 14 dní od uzavretia zmluvy na diaľku o poskytovaní elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči).
Užívateľ, ktorý nie je spotrebiteľom, môže odstúpiť od zmluvy len v prípadoch stanovených Obchodným zákonníkom
- Formulár na odstúpenie od zmluvy
Ak odstupuje užívateľ - spotrebiteľ od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku Obchodných podmienok, môže túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy, elektronicky na e-mailovú adresu ...................... alebo písomne na adresu: .......................
- Vrátenie peňažných prostriedkov
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku Obchodných podmienok, je prevádzkovateľ povinný vrátiť užívateľovi – spotrebiteľovi zaplatené finančné sumy a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí kupujúceho – spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
Čl. VI
PRÁVO PREVÁDZKOVATEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Porušenie ustanovení týchto Obchodných podmienok užívateľom je porušením zmluvy (pod ktorou sa rozumie zriadenie užívateľského konta a poskytovanie služieb pri užívaní neverejnej spoplatnenej časti Internetového portálu) a môže byť jednak dôvodom k okamžitému prerušeniu a/alebo zastaveniu poskytovania služby, ale pokiaľ tieto Obchodné podmienky neustanovujú inak, aj k jednostrannému odstúpeniu od zmluvy zo strany prevádzkovateľa, bez nároku užívateľa na vrátenie už zaplatených poplatkov alebo akýchkoľvek iných finančných plnení spojených s poskytovanými službami a užívaním Internetového portálu. O týchto skutočnostiach (zrušenie, odstúpenie od zmluvy atď.) je prevádzkovateľ povinný informovať užívateľa, a to na emailovú adresu uvedenú v registračnom formulári.
- Odstúpenie od zmluvy prevádzkovateľom sa považuje za vykonané aj okamihom, keď prevádzkovateľ v zmysle Obchodných podmienok zastaví užívateľovi poskytovanie služby a zablokuje mu prístup k službe v prípade porušovania pravidiel ich poskytovania podľa Obchodných podmienok alebo používania služieb užívateľom, ktoré je možné považovať za rozporné so zákonom, dobrými mravmi, či poctivým obchodným stykom.
- Odstúpenie od zmluvy zanikajú všetky oprávnenia užívateľa na používanie služby. Odstúpením od zmluvy nie sú dotknuté ustanovenia týkajúce sa sankcií, ochrany dôverných informácií a ustanovenia týkajúce sa takých práv a povinností, z ktorých povahy vyplýva, že majú trvať i po odstúpení/zrušení zmluvy, predovšetkým povinnosť poskytnúť peňažné plnenia za plnenia poskytnuté pred odstúpením/zrušením. Prevádzkovateľ nie je po odstúpení od zmluvy povinný vracať akúkoľvek čiastku prijatú od užívateľa, iba ak by Obchodné podmienky, zmluva či zákon stanovili výslovne inak.
Čl. VII
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIA SLUŽIEB
- Prevádzkovateľ zodpovedá užívateľovi za umožnenie prístupu k platenej službe v rozsahu podľa týchto Obchodných podmienok a za to, že je oprávnený poskytnúť službu.
- Prevádzkovateľ výslovne upozorňuje užívateľa a užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že
- informácie sprístupňované prevádzkovateľom na Internetovom portáli nie sú záväzné a majú informatívny charakter,
- prevádzkovateľ nezodpovedá za správnosť, úplnosť ani aktuálnosť týchto informácií,
- prevádzkovateľ zásadne nezodpovedá za obsah samotného užívateľa,
- prevádzkovateľ nezodpovedá a neposkytuje užívateľovi žiadnu záruku za nepretržité alebo bezchybné fungovanie Internetového portálu, za nepretržité alebo bezchybné poskytovanie služieb, ich dostupnosť, ani rýchlosť pripojenia, ani za to, že budú vhodné pre užívateľom zamýšľaný účel.
- Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že užíva službu na vlastnú zodpovednosť a riziko a že nesie všetky náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku potrebných na použitie služieb.
- Užívateľ ďalej berie na vedomie, že prevádzkovateľ nezodpovedá predovšetkým za vady služby, ani za straty dát užívateľa či iné škody alebo iné ujmy, priamo či nepriamo spôsobené najmä používaním služby, využitím výsledkov získaných pomocou služby, porušením záväzkov užívateľa z Obchodných podmienok, neúplnosťou alebo neaktuálnosťou informácií sprístupnených na Internetovom portáli, stratou či užívaním dát, prerušením, obmedzením alebo zastavením poskytovania služby užívateľovi.
- V prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania služby z dôvodov na strane prevádzkovateľa je zodpovednosť prevádzkovateľa voči užívateľovi obmedzená len na zodpovednosť obnoviť poskytovanie služby. Túto povinnosť prevádzkovateľ nemá v prípade zastavenia poskytovania služby. Užívateľovi nepatrí právo uplatňovať iné nároky z práva zo zodpovednosti za vady, ani za škodu, vrátane ušlého zisku. Užívateľ vyhlasuje a výslovne súhlasí s tým, že všetky záväzky prevádzkovateľa v súvislosti s jeho zodpovednosťou za vady služby a za škodu sú uvedené v týchto Obchodných podmienkach.
- V prípade porušenia povinností prevádzkovateľa, na ktoré sa nevzťahujú vylúčenia zodpovednosti za škodu a limitácie náhrady škody podľa týchto Obchodných podmienok či zákona a kedy z takéhoto porušenia vznikne užívateľovi preukázateľne škoda, má užívateľ právo požadovať voči prevádzkovateľovi iba zaplatenie skutočne preukázaných priamych škôd (nie ušlého zisku).
- Užívateľ zodpovedá za škodu spôsobenú jemu samému, prevádzkovateľovi či tretej osobe najmä obsahom samotného užívateľa, ako aj tým, že poskytol nepravdivé, nesprávne alebo zavádzajúce údaje. Užívateľ zodpovedá prevádzkovateľovi v plnom rozsahu aj za škodu spôsobenú treťou osobou, ktorej umožnil užívanie služby. Náhradu škody je užívateľovi povinný uhradiť ihneď po výzve prevádzkovateľa.
- Užívateľ je oprávnený uplatniť si reklamáciu vád prístupu k službám u prevádzkovateľa v lehote 14 dní odo dňa výskytu vady, a to prostredníctvom emailovej správy odoslanej na adresu: ................. Užívateľ je povinný v emailovej správe odoslanej podľa ods. 1 tohto článku Obchodných podmienok presne špecifikovať, v čom spočíva reklamovaná vada a zároveň uviesť časové obdobie, počas ktorého sa vada vyskytla.
- Prevádzkovateľ je povinný doručiť užívateľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak užívateľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- V prípade, ak je reklamácia užívateľa opodstatnená, prevádzkovateľ poskytne užívateľovi náhradu formou predĺženia prístupu k službám o dobu, počas ktorej užívateľ nemal v dôsledku vád prístup k službám. O vybavení reklamácie podľa predchádzajúcej vety je prevádzkovateľ povinný užívateľa informovať.
Čl. VIII
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Užívateľ berie na vedomie, že ním uvedené osobné údaje sú prevádzkovateľom spracúvané v súlade s platnou legislatívou na úseku ochrany osobných údajov. V tejto súvislosti prevádzkovateľ odkazuje užívateľa na samostatnú úpravu ochrany osobných údajov (dostupnú tu).
Čl. IX
OCHRANA DUŠEVNÉHO VLASTNÍCTVA
- Užívateľ berie na vedomie, že dodávané služby sú označené chránenými označeniami (logom, ochrannou známkou a pod.) tvoriacimi chránené duševné vlastníctvo prevádzkovateľa, môžu podliehať ochrane autorským právom alebo spadať pod iné práva duševného vlastníctva (know-how a pod.) a je si plne vedomý toho, že neoprávnené používanie takýchto chránených označení a/alebo predmetov môže viesť k porušeniu právnych predpisov, a to aj v trestnoprávnej rovine.
Čl. X
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
- V prípade že užívateľ – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, akým prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu, a to na adresu jeho sídla alebo prostredníctvom telefónneho čísla alebo e-mailu uvedeného pri identifikačných údajoch predávajúceho na začiatku týchto Obchodných podmienok.
- Ak prevádzkovateľ na žiadosť užívateľa – spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky.
Zoznam je dostupný na stránke:
Čl. XI
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na Internetovom portáli prevádzkovateľa v deň začatia využívania služieb alebo obsahu Internetového portálu.
- Tieto Obchodné podmienky sú vyhotovené iba v slovenskom jazyku.
- Tieto Obchodné podmienky sú platné pre všetky služby poskytované prevádzkovateľom užívateľovi, ibaže by sa tieto subjekty písomne dohodli na iných podmienkach. V takom prípade je dohoda zmluvných strán nadradená týmto Obchodným podmienkam.